O firmě
Penta se zabývá prodejem produktů prostřednictvím svého e-shopu jak koncovým, tak velkoobchodním partnerům.
Jedná se převážně o potřeby pro domácnost, dílnu, zahradu i kancelář. Firma je také výrobcem mixérů a dalších spotřebičů s vlastní značkou G21 Vitality. Fotografové využívají její objektivy Tamron, podnikatelé zase pokladní systémy, přes které přijímají platby za své zboží.
Sortiment e-shopu je tedy rozsáhlý a různorodý. Penta vznikla téměř před 30ti lety v jihočeských Strakonicích a v současnosti působí kromě českého trhu také na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a v dalších evropských zemích.
Zahájení spolupráce
Široké a zajímavé portfolio produktů nás zaujalo a Pentu jsme v září 2019 oslovili s nabídkou spolupráce.
Primárně se jednalo o zastřešení výkonnostního marketingu pro Slovensko, kde už firma svépomocí na kampaních pracovala, ale s výsledky nebyla plně spokojena.
Následně jsme navrhli strategii pro český trh a díky velmi dobrým výsledkům na Slovensku, jsme dostali do správy také české kampaně.
Jelikož se nám v obou zemích dařilo přinášet nadstandardní výsledky, rozhodl se klient do naší správy svěřit svůj nový projekt – byl jím vstup na maďarský trh.
Před zahájením naší správy, od počátku roku 2019, Google ads generoval nižší desítky konverzí při vyšší a velice nestabilní hodnotě PNO (poměr nákladů na obratu).
Během prvních dvou měsíců navyšujeme tržby o 544%, konverze rostou o 875%, snižujeme PNO o 30% oproti předchozímu běhu kampaní. Spolupráce je dobře nastavena a vývoj jde správným směrem. V té době dostáváme do správy také kampaně pro Česko.
S dalšími měsíci spolupráce stále držíme růst. Zvyšujeme výkon a snižujeme nákladovost také u kampaní pro ČR.
Slovensko růst tržeb o 1713%, navýšení počtu objednávek o 2 566%, snížení nákladovosti PNO o 39%.
Česko růst tržeb o 244%, navýšení počtu objednávek o 467%, snížení PNO o 10%.
U českých kampaní se v začátku pohybujeme max. do 200 objednávek za měsíc.
Díky rychlým reakcím a správnému timingu kampaní včetně jejich úprav, se nám daří zvýšit výkon, takže se dostáváme přes 500 objednávek za měsíc při výši PNO v rámci jednotek procent.
Maďarsko spuštění úplně nové služby. Víme, že v každé zemi se zájem o různé typy produktů liší. Řešíme hlavně správné nasazení analytiky a vyhodnocujeme data a dotazy od prvotních návštěvníků webu. Agregujeme je pro vytvoření stabilního produktového portfolia. Po pěti měsících správy kampaní jsme se dostali na hranici jednotek PNO a pohybujeme se ve stovkách objednávek za dané období. Každým měsícem kampaně rostou a dle signálů trhu, se nám prosazovat produkty s takto nízkou nákladovostí daří.
Prosinec nám generuje první vlaštovky s prvotní nákladovostí.
Následující měsíc se dostáváme přes 20 konverzí v rámci zajímavé nákladovosti. Každým měsíce se dostáváme na vyšší desítky konverzí a snižujeme PNO na jednotky procent.
Základem spolupráce byl správný brief včetně dobře nastavené komunikace a stanovení cílů klienta.
Následně jsme vytvořili analýzu a navrhli strategii těch nejvýkonnějších kampaní.
Dále jsme se zaměřili na komunikaci s návštěvníky e-shopu v čase, na jejich nákupní signály a portfolio produktů, které bylo nejvíce žádané.
Stěžejní bylo zajistit, aby všechna data, která má Google Ads k dospizici byla v souladu s pravidly Googlu a systém jim rozuměl. Díky správným zásahům a načasováním jednotlivých kroků, jsme účet připravili na přicházející zimní sezónu.
Počet objednávek spolu s obratem dynamicky roste.
Díky strojovému učení a nejnovějším technologiím efektivně pracujeme s nákladovostí a umíme se přizpůsobit i rozdílům nákupních signálů v jednotlivých zemích.
Jak hodnotí aktuální spolupráci klient?
John Doe
Codetic
Add testimonial description here. Edit and place your own text.
Jane Doe
Codetic
Add testimonial description here. Edit and place your own text.